perjantai 23. huhtikuuta 2010

Ihanaa, töitä...

Tänään illalla (tai yöllä paremminkin) kun makasin sohvalla katsellen ties kuinka monennettä Frendit jaksoa tuli jakso missä Rachel ottaa lopputilin tarjoilija hommastaan. Siinä hän sanoi olevansa surkea tarjoilija koska ei välitä siitä mitä kahvia on missäkin pannussa ja mihin tarjottimet kuuluu laittaa. Siinä oli suuri samaistumisen hetkeni! Juuri tuollainen tunne minullakin on töissä, ei vaan kiinnosta mitkä salaatinlehdet pitäisi plokata pois ja millanneen appelsiini on kuiva ja pitääkö nämä tuotteet laittaa nyt alle vai päälle vai mitkä on varastossa vanhempia. Ja koska mua ei kiinnosta niin mä olen myös surkee siinä hommassa ja sitten mulle valitetaan ties kuinka monetta kertaa että pitää olla tarkempi siivotessa huonoja tuotteita pois. Loppujen lopuksi olen vaan ilonen niistä viikoista kun ei oo yhtään ainutta työvuoroo ja saa tehdä vaan kivoja juttuja.

Okei, eihän tällässeestä sais edes valittaa. Mulla on työpaikka mistä mä saan opiskelijan näkökulmasta hyvää palkkaa ja pääsen matkustelemaan ja ostelemaan lisää Frendit-bokseja. Ja tiedän kyllä kuinka vaikeeta kesätyöpaikan hakeminen voi olla ja kuinka onnellisessa asemmassa mä olen kun saan tehdä töitä koulun ohellakin ja pärjään taloudellisesti kohtalaisen hyvin. Mutta voi kuinka kivaa se olisi kun olis työpaikka mihin aamulla menis mielellään ja päivän aikana sais tehdä jotain kehittävää eikä vaan laittaa maitoja siistiin riviin vaan jotta asiakkaat saa ne siitä heti sekottaa. Mistä vaan ei olis tekemään loppu elämääni työtä josta ei jää mitään pysyvää jälkee. Ja joka ei olis päivästä toiseen samanlaista. Eipä siinä silti, kaikkiin hommiin tarvitaan porukkaa enkä missään nimessä väheksy mitään ammattii, mutta se ei vaan ole sitä, mitä mä tykkäisin tehdä.

Ehkä palaan takas siihen että mun ei pitäis edes asiasta valittaa, mulla hyvin asiat kun tilille tulee muutakin kun opintotuki. Ja minkäs opiskelijana mahtaa, oman alan työkokemusta ei ole ja koulutustakin sen verran vähän ettei harjoittelijaksikaan vielä pääse. Mut olis semmonneen kiva työ vaan kiva... :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti