torstai 3. toukokuuta 2012

Pian alkaa KESÄLOMA!

Tarkoitus ei suinkaan alunperin ollut ihan vapaata kesää pitää. Ei kai semmonneen nyt ole hyväksyttyä kun syksy, talvi ja kevät pitää opiskella ja kesät tehdä töitä. Niin opiskelijoiden kuuluu tehdä. Mutta tänä vuonna ei kesätöitä tärpännyt ja nykyiseen työpaikkaan en uutta sopimusta tehnyt. Kolme vuotta hyllyjen täyttöä ja muuta semmosta kivaa riittää mun mielestä kyllä. Eli kaiken kaikkiaan, mulla on nyt ensimmäinen vapaa kesäloma sitten lukion ensimmäisen vuoden jälkeen! Ja en vois olla tyytyväisempi :) Kevät kuitenkin meni kahden koulun kimpussa ja töissä käydessä, enkös ole kuitenkin lomani ansainnut?

Mulla on jo suuria suunnitelmia kesäksi. Nyt ei toki saa lusmuilla kolmee kuukautta. Ensinnäkin mun pitää opiskella. Pitää ainakin muutama ammattikorkeen kurssi hoitaa, yks syksyltä ja yks keväältä. Jos vaan olisin ahkera, niin ne hommat hoitais nopeesti. Useinkaan en kuitenkaan ole ahkera.

Toinen suunnitelma on lukeminen. Mä en oo pitkään aikaan lukenut kunnolla kirjoja! Joten nyt mä luen kesällä niitä mitä olen kirjahyllyyn ostanut, mutta ei oo vaan saanut aikaseks niitä avata. Tämän lisäksi mun haaveenani on sellainen aamu, että herään aikasin (olen siis päättänyt muuttaa unirytmiäni niin, että herään ilman kelloo jo kaheksan aikaa) ja sitten mä talsin lähi kahvilaan ostamaan aamupalaa, leiväpalan ja limsan ehkä. Siitä mä jatkan matkaa kirjastoon ja lukemaan lehtiä. Kunto lehtii ainakin ja sitten vaikkapa Markkinointi ja mainonta lehtee, kuulostaa sivistyneemmältä. Tämän jälkeen on aikaa ottaa aurinkoo!

Ehkä suurin mun kesän tavoitteista on kova kuntoilu! Kerrankin mulla olis aikaa mennä salille ihan koska vaan ja käydä juoksemassa ja lenkillä ja treeneissä. Eli siis rasvaprosenttii paaaaljon alas ja lihaksii tilalle! Kesän alussa päätin mennä myös tekemään uuden kuntosaliohjelman nykyisellä salilla vanhan ohjelman tilalle. Olen tässä myös hieman lukenut fitness-ihmisten blogeja ja se on kasvattanut treeni intoa tosissaan. En todellakaan pidä erittäin lihaksikkaaksi treenattua kroppaa kauniin, mutta edes timmi olis kiva :) Siihen tähdätään. Ja koska pääsen opiskelija alennuksella salille 2,5€ / kerta, niin ehkä mun budjettinikin sallii salilla käymisen, vaikka en palkkaa kesällä saakkaan. Tähän kuntoiluun sisältyis myös terveellisesti syöminen, mutta kyllä mä silti kesällä aion jäätelöö syödä. Se vaan kuuluu asiaan.

Viimeinen tavoite on paljon aurinkoa ja rentoutumista! Mä haluun vaan maata rannalla ja ruskettuu edes vähän tänä vuonna ja viettää täysin laiskoja päiviä :) Sitten saa tehdä ihan mitä mua huvittaa ja ehkä saada aikaseks myös jotain! Mutta ei todellakaan ole pakko. Mä odotan jo niin innolla että pääsen pukeutumaan ihaniin kesävaatteisiin, hameisiin ja toppeihin ja aurinkolasit vaan nenulle ja ulos! Ja miten mä tämän kesäni kustannan? Olen laskeskellut, että mun pitäis pystyy elämään ihan hyvin! Kesäkuun puolessa välissä tulee mun viimeinen palkka minkä mukana tulee vuoden lomarahat, eli ihan kunnon tili. Jo pelkästään sillä pitäis pystyy elämään kesä (jossei vuokraa lasketa mukaan). Tämän lisäksi tietty otan opintotukee, jotta saan kämppäni ja sähkön maksettuu. Joten eihän mulla ole hätääkään :)

Nyt vaan ilmat sais ilmat lämmetä ja kouluhommat loppuu niin mä voin aloittaa mun kesälomani!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti