perjantai 10. elokuuta 2012

Happy Cheat Day!

Eilen tuli taas vanhettua vuodella. En ole viettänyt kunnon synttärijuhlia moneen vuoteen, mutta kyllä sitä on annettava mahdollisuus vanhemmille ja isovanhemmille antaa mulle lahjoja. Näin ollen asiaan kuuluu mennä mummulaan kahvittelemaan!

Jo alkuviikosta multa kysyttiin juhlinko synttäreitäni, että kakun teko on jo suunnitteilla. Mutta ei se tietenkään pelkkään kakkuun jäänyt. Kun saavuttiin mussun kanssa mummulaan, oltiin siellä pihalla paistelemassa lettuja. Ja juuri sellaisia oikeen kunnon rasvassa paistettuja! Vielä kun laittaa kermavaahtoa ja kunnon itse tehtyä mansikkahilloa päälle niin voi juku kun kaloreita kilahtaa tilille!


Synttärit on kuitenkin se päivä kun saa syödä ja kunnolla. Mulle sanottiin ruokakeskustelussa että hujauspäiviä voi alussa pitää kerran kuussa tai kerran kahdessa viikossa. Sitten kun alkaa tuloksia tulemaan ja huomaa ruokailujen toimivan, voi niitä pitää viikon välein. Mä olen kuitenkin huono pitämään mitään huijaus juttuja, mä poden heti huonoa omatuntoa kun syön jotain mitä mun ei kuuluisi. Ja tämä ei ole se juttu mihin haluan mennä, en halua että herkut on ehdottomasti kielletty, koska syöminen ei saa olla alinomaista kontrollointia.

Mummun tekemä synttärikakku

Koska tiesin että kakkua on tulossa, kävin synttäri aamuna puolen tunnin spinnissä ja CXWorxissä. Tämän lisäksi illalla oli viimeiset kendo treenit salillamme ennen kuin se puretaan lopullisesti ja muutamme uuteen paikkaan. Varatoimenpide että en potisi huonoa omatuntoa kun syön kunnon kermakakkua. Ja se toimi!

Voitte kuitenkin arvata että monen terveellisen viikon jälkeen läjä lettuja ja pari kunnon palaa kakkua saa olon aikas heikoksi. Mutta hyvä ettei nyt tee vähään aikaan makeeta mieli :D


Olen vissiin valittanut oikeen urakalla ettei mulle ole ideoita lounaseväiksi, missä ei pitäisi olle hiilihydraattrja, koska sain synttärilahjaksi kullalta vähähiilari-keittokirjan! En miksikään karppaajaksi koskaan ryhdy, mutta nämä reseptit on tosi hyviä niiksi ruuiksi ja päiviksi kun hiilarit eivät annoksiin juurikaan kuulu. Sain jo paljon hyviä ideoita! Kirjottelen niistä sitten myöhemmin lisää kun alan testailemaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti