lauantai 3. marraskuuta 2012

Lomalla saa lipsua?

Viikko sitten pidin syysloman sekä koulusta että töistä. Viikko meni aivan hurjan nopeasti enkä kerennyt tekemään juurikaan niitä asioita mitä olin suunnitellut. Loma meni vain lomaillessa, toipuessa siitä kaikesta häslingistä mitä viikot tuntuvat nykyisin olevan. Paluu arkeen oli suunnitelmien mukaan hyvin leppoinen, olin vain maanantain ja tiistain koulussa ja töissä, kunnes lähdimme mussun kanssa päivä Tukholmassa risteilylle. Ja jo näiden kahden päivän aikana sain kerättyä itselleni suuren määrän ahdistusta ja stressiä! Miten ihmeessä mä olen siinä niin hyvä?

Laivareissu tuli tarpeeseen, vaikka sekin aiheuttaa ahdistusta, kun en noudatakkaan ruokailujani ohjeiden mukaisesti. En haluaisi saada tällaisesta asiasta mitään paineita, koska en halua pakonomaisesti noudattaa grammoja ja tiettyjä ruoka-aikoja. Mutta selvästikin se on oman mielenterveyden kannalta tällä hetkellä parempi.

1. Kiinalainen ravintola Chinassa lounas ennen laivalle lähtöä 2. Rentoutumista ja mielestäni ansaittu siideri
3. Vettä tuli juotua 4. Lounas Tukholman puolella Nonni Sushissa







































Reissussa ollessa annoin kuitenkin periksi. Ennen laivailua pysähdyimme Helsingissä syömään kiinalaiseen ravintolaan. Ja loppujen lopuksi koko matka pyhittäytyi syömiselle, koska juuri muuta en ostanut. Tukholmassa oli tietenkin päästävä sushille ja laivalla ravintolaan syömään pihvi ja aamupalalle buffettiin. Ei sinänsä kuulosta pahalta, eihän? Mutta ehkä se Milkan suklaalevy ja lakristipiiput romuttivat kaiken mitä oli vielä jäljellä.

Mutta lomalla haluan rentoutua. Olen huomannut ettei töiden ja koulun yhdistäminen sovi minulle. Tarvitsen liikaa aikaa itselleni ja kun kuormitan tämän kaiken ajan stressillä, en saa mitään aikaseksi ja sehän stressaa yhä enemmän. Tarvitsen siis lomaa milloin en ajattele mitään ohjeita ja olen ja teen miten haluan. Mutta kyllä, kuntoilin myös laivan hytissä! Ja se onnistuu niinkin pienessä tilassa kahdeltä ihmiseltä samaan aikaan oikein hyvin :)

Tätä vuotta ei ole enää paljoa jäljellä, ja katoo mitä ensi vuosi tuo tullessaan, onko elämä yhtä kiireistä vai saanko treenata itseni kesä kuntoon ihan rauhassa. Mutta sen näkee sitten :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti