keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Täydellinen soittolista

En ole koskaan ollut niitä ihmisiä ketkä toimivat musiikilla. Joillekin se on keino ilmaista tunteitaan tai vahvistaa niitä, elämän suola tai jotain tällaista. Minulle se on vain musiikkia. Tietenkin tykkään erilaisista kappaleista, mutta kotona ollessani ei koskaan soi mikään ja autossa vain radio.

Omistain ihanan pinkin iPodin, jotain on siis joksus kuunneltava. Sitä käytän kun käyn yksin lenkillä tai matkustan johonkin. Pitkällä bussimatkalla tykkään laittaa musiikin hiljaisella ja nukahtaa siihen. Näin muu melu ei häiritse sikeää untani, mikä kestää helpolla Pori-Helsinki matkan. Unenlahjani kun ovat mainiot!

Nyt olen kuitenkin todennut tarvitsevani oman musiikin voimaa salilla. Salilla soi radio, mistä tulee järjestelmällisesti huonoa musiikkia kun olen treenaamassa tai vain pitkiä osioita pelkkää keskustelua.

Ja koska en mikään musiikin tuntija olekkaan, pitää minun alkaa oikeasti selvittämään mitä kappaleita sitä voisi omaan iPodiin laitella. Siitä on tehty jo jos jonkin moisia tutkimuksia millainen musiikki on parasta treenatessa, mutta itse ajattelin vaan ottaa sellaista mikä on tarpeeksi menevää ja mistä tykkään.

Näistä listoista olen lähtenyt liikkeelle karsiman omaa soittolistaani:


Omaan soittolistaani tulee sisältymään myös muutamia omia iki-klassikoita, mitkä eivät kappaleina ole ehkä niin hyvä mutta sopivat liikunnan yhteyteen kuin lenkkari jalkaan. Parhaat näistä ovat tietysti ysäriklassikot!

Nyt olen vihdoin ja viimein hankkinut iPodilleni suojakotelon salille, minkä saa käsivarren ympärille, joten voin oikeasti musiikkia mukanani kanstaa. Soittolista on kuitenkin vielä kehitettävä näiden ideoiden ja oman musiikkivaraston pohjalta. Katsotaan mitä tulee!

Sitten vaan hommiin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti